wtorek, 21 lutego 2012

Skąd pomysł na tego bloga?

W internecie i w prasie można znaleźć wiele informacji o zawodzie aktuariusza. Dużo prawdziwych, ale także dużo uproszczonych lub uogólnionych. Tu można będzie podzielić się nimi, skomentować, zapytać o radę.

Poza tym umieszczę tu także podstawowe informacje o tym:
- jak zostać aktuariuszem w Polsce
- gdzie i w jakim kierunku się doszkalać
- jakie uprawnienia mogą się przydać za granicą
- jakie są możliwości pracy w zawodzie
- jakich zarobków można się spodziewać

Chętnie odpowiem też na pytania dotyczące aktuariatu, oczywiście w granicach wiedzy młodego aktuariusza. 

Mam nadzieję, że ten blog przybliży czytelnikom obraz aktuariatu w Polsce i na świecie.

3 komentarze:

  1. I jakich zarobków można się spodziewać? :)
    Ciekaw jestem z perspektywy osoby z kompletem egzaminów i "nabijającej" obecnie staż. Na razie prawie rok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż to pytanie, na które bardzo trudno odpowiedzieć, choć pewnie budzi ono największe zainteresowanie. Sam tuż po zdaniu egzaminów byłem bardzo zainteresowany jak może wyglądać moja przyszłość finansowa. Nie jestem w stanie podać dokładnych kwot, bowiem w ogromnej mierze zależą one od firmy, w której odbywa się staż. Z mojego doświadczenia (ale chętnie przeczytałbym też zdanie innych aktuariuszy) same egzaminy nie są podstawą do zwiększonych roszczeń płacowych w stosunku do pracodawcy. Dopiero wpis do rejestru i wynikające z niego uprawnienia mogą stanowić podstawę do rozmów o podwyżce. Jednakże jeśli ktoś czuje, że zarabia poniżej swoich oczekiwań to zawsze może próbować. A nuż uda się coś wynegocjować.

      Usuń
  2. Cóż, na podstawie mojego doświadczenia mogę jedynie się z tym zgodzić :)
    Myślę, że fakt zdanych egzaminów przekłada się na niewielką premię ponad przeciętne wynagrodzenie analityka w departamencie aktuarialnym. Także teraz pozostaje czekać...

    OdpowiedzUsuń